Ta strona używa plików cookie!
close

Skrzynka podawcza

Data dodania: 21 grudnia 2015 r.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP)


Platforma Usług Administracji Publicznej jest platformą, na której za pomocą określonych podstawowych elementów (usług wspólnych platformy), instytucje publiczne udostępniają usługi oparte na elektronicznych kanałach komunikacji ze swoim otoczeniem (w szczególności przedsiębiorcami i obywatelami, ale również z innymi instytucjami publicznymi) poprzez pojedynczy punkt dostępowy w Internecie.

ePUAP stwarza obywatelom szybszy i bardziej dogodny kontakt z urzędami. Jest pomostem do świata administracji, oferując zestaw elementarnych usług, umożliwiających instytucjom publicznym tworzenie i udostępnianie usług publicznych za pośrednictwem kanałów elektronicznych. Celem ePUAP jest stworzenie jednolitego, bezpiecznego i w pełni zgodnego z obowiązującym prawem, elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych przez administrację publiczną dla obywateli

Warunkiem koniecznym złożenia dokumentu on-line, poprzez platformę ePUAP jest posiadanie konta w wymienionym serwisie (instrukcje dotyczące sposób założenia konta, oraz korzystania z niego dostępne są na stroniewww.epuap.gov.pl, w dziale Pomoc - Instrukcje Użytkownika).
Ponadto dokumenty muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes.

Poniżej zamiescimy link bezpośredni do usługi uruchomionej przez Komendę Miejską Policji w Legnicy.

 

Szczegółowy opis dostępny jest na strony Biuletynu Informacji Publicznej KMP w Legnicy - link